המסר של מרן הגר"י יוסף לנשיא רוסיה

שלמה ריזל No Comments on המסר של מרן הגר"י יוסף לנשיא רוסיה

מרן הראשון לציון הגר"י יוסף לרבה הראשי לרוסיה הגר"ב לאזאר: "אבקש להודות לנשיא רוסיה בשמי על העזרה והסיוע לקהילות היהודיות ברוסיה; בזכות הפעילות שלכם והעזרה מהנשיא, אתם מצילים אלפי יהודים ומקרבים אותם ליהדות"

מרן הגר"י יוסף, הגר"ב לאזאר ומשלחת הרבנים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לרוסיה הגר"ב לאזאר, ואתו משלחת רבנים מרוסיה, נפגשו עם הרב הראשי לישראל מרן הראשון לציון הגר"י יוסף בלשכתו.

במהלך הפגישה, סקר הגר"ב לאזאר בפני הרב הראשי ונשיא הרבנות הראשית הראשל"צ הגר"י יוסף, את המערך ההיקפי של הכשרות ברוסיה, הכולל כיום כמה מאות מפעלי מזון, עשרות מסעדות ובתי קפה, העומדים כולם תחת הפיקוח המוקפד של ועד הכשרות שעל ידי הרבנות הראשית לרוסיה.

בנוסף, סקר הרב לאזאר את ההתפתחות של חיי הקהילה היהודית ברוסיה ואת הפעילות הרחבה שנעשית על מנת להקל על חיי היהודים במדינה, הקמת מקוואות טהרה, המערכת הענפה של החינוך, ועוד. הרב לאזאר סיפר למרן הגר"י יוסף, כי בסיועו של נשיא רוסיה, חזר בית הכנסת העתיק שבעיר סמיפרופל שב"קרים", לפעול ולשמש את יהודי העיר, בה משמש רב חדש מזה כשנתיים. הראש"ל הגר"י יוסף התעניין עוד ביחס השלטונות ברוסיה כלפי הקהילה היהודית, וביקש מהגר"ב לאזאר כי יעביר את ברכתו והערכתו הרבה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על עמידתו לימין הקהילות היהודיות ברוסיה והסיוע הרב להן.

רבה של רוסיה, הציג בפני הראשון לציון את הרב יוסף יצחק מרזל, רב ועד הכשרות ברוסיה שעל ידי הרבנות הראשית לרוסיה. בפגישה נכח גם אבי רבה של רוסיה, הרב משה לאזאר, שהינו מחשובי הרבנים ושלוחי חב"ד באיטליה, ואף זכה לארח בביתו את מרן הראשון לציון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. כמו כן, התלוו בניו הנוספים של הרב משה לאזאר, המשמשים כרבנים בערים סימפרופל וקרסנדר.

הגר"י יוסף שיבח את הרבנים ואת פעילותם הברוכה, וכן עודד אותם להמשיך ולהרחיב את עבודתם החשובה ברוסיה בכלל ובמוסקבה בפרט. הוא גם העלה זכרונות מאביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שפסקי הדין והשו"ת של האדמו"ר הזקן בעל התניא ונכדו הצמח-צדק זי"ע תפסו אצלו מקום חשוב בפסקיו הרבים, והמשיך לדבר על גאונותו של הרבי מליובאוויטש זי"ע הניכרת בפסקי הדין בנושא נסיעת האניות בשבת, קו התאריך ועוד.

עם סיום, קיבל הגר"י יוסף ספר פלפולי תורה של תלמידי 5 ישיבות "תומכי תמימים – ליובאוויטש" במוסקבה ואת מדריך הכשרות של וועד הכשרות שע"י הרבנות הראשית לרוסיה, ובו רשימת מאות מפעלי הכשרות, המוצרים, רשתות מזון, בתי קפה ועוד – העומדות תחת כשרותו המהודרת של רבה של רוסיה.



0 תגובות